en de
Du er her: Hjem > Prøvningsrapporter og test > Ombygget eller hjemmebygget Motorcykel

Ombygget eller hjemmebygget Motorcykel

Ombygninger af motorcykel har ofte indflydelse på køreegenskaberne, og der skal generelt foreligge dokumentation for styrke og køreegenskaber.

 

Vi kan lave fornøden dokumentation til at godkende ombygget motorcykler så som:Motorcykel-path.jpg

  • Anden forgaffel
  • Ændringer af gaffelbro
  • Anden bagsvinger
  • Ændrede hjul
  • Sidevogn
  • effektforøgelse.

Ved sådanne ændringer skal der altid laves en detaljeret køretøjsbeskrivelse og køretest.

For "hjemmebygget" motorcykel, er det vigtigt at afklare "køretøjets identitet" så tidligt i forløbet, som muligt - og gerne inden delene indkøbes.

For tidligere bygget motorcykel (der eksempelvis har kørt nogle år på "lånt identitet") kræver en godkendelse, at der kan skabes information om motorcyklens tilbliven, herunder:

  • Hvor stammer stellet fra (eks. fra Bröderna Edlunds Smide, SCS, Rolling Thunder, Paughco etc)?
  • Hvornår er stellet bygget?
  • Hvem har sat hjul på stellet (og bygget motorcyklen)?
  • Hvornår er der sat hjul på stellet første gang?

Se også: Ombyggede køretøjer

Trafikstyrelsen har udsendt tanker for nye retningslinjer vedr. godkendelse af konstruktive ændringer. Se her.